Omslagsbild från Amazon
Bild från Amazon.com

Pedagogiskt arbete i teori och praktik : om bibliotekens roll för studenters och doktoranders lärande / Birgitta Hansson & Anna Lyngfelt (red.)

Medverkande: Hansson, Birgitta [edt] | Lyngfelt, Anna, 1965- [edt].
Materialtyp: materialTypeLabelBokFörläggare: Lund : Btj, 2009Beskrivning: 285 s. ; 20 cm.ISBN: 9789170186462.Ämnen: Bibliotek | Universitet | Högskolor | Pedagogik
Innehåll:
Är informationskompetens överförbar? -- Utbildning i samverkan - ett lärarperspektiv Universitetslärares syn på studenters informationskompetens -- Integrativ informationskompetens. Diskursöverbryggande samarbete mellan akademi och bibliotek -- Att driva en tes eller söka ett svar. Om juriststudenters sökande efter källor och källhantering -- Wikipedianer - om Wikipedia i undervisningen -- Uppsatsskrivandets institutionella villkor och bibliotekariens ansvar och roll -- Handledning - ett biblioteksperspektiv -- Vems jobb är det egentligen? Bibliotekarier som lärarnas lärare i arbetet med informationskompetens på Stockholms universitet -- Konsten att få ”praktiska insikter i vetenskapligt tänkande”. En studie om lärarutbildningens examensarbeten -- Sex tecken på ett modernt och medvetet pedagogiskt förhållningssätt. Karolinska Institutets Universitetsbibliotek som fallstudie -- Pedagogisk meritportfölj för bibliotekarier -- Informations- och kunskapspraktiker i förvandling
Taggar från det här biblioteket: Den aktuella titeln har inga taggar från det här biblioteket. Logga in för att lägga till taggar.
Betyg
    Medelbetyg: 0.0 (0 röster)
Bestånd
Exemplartyp Aktuellt bibliotek Avdelning Hyllsignatur Status Förfallodatum Streckkod Exemplarreservationer
Bok Bok PRV - Biblioteket Stockholm Magasin BIBL Ped (Liknande titlar(Öppnas nedan)) Tillgänglig 201817182313E
Antal reservationer: 0

Är informationskompetens överförbar? -- Utbildning i samverkan - ett lärarperspektiv Universitetslärares syn på studenters informationskompetens -- Integrativ informationskompetens. Diskursöverbryggande samarbete mellan akademi och bibliotek -- Att driva en tes eller söka ett svar. Om juriststudenters sökande efter källor och källhantering -- Wikipedianer - om Wikipedia i undervisningen -- Uppsatsskrivandets institutionella villkor och bibliotekariens ansvar och roll -- Handledning - ett biblioteksperspektiv -- Vems jobb är det egentligen? Bibliotekarier som lärarnas lärare i arbetet med informationskompetens på Stockholms universitet -- Konsten att få ”praktiska insikter i vetenskapligt tänkande”. En studie om lärarutbildningens examensarbeten -- Sex tecken på ett modernt och medvetet pedagogiskt förhållningssätt. Karolinska Institutets Universitetsbibliotek som fallstudie -- Pedagogisk meritportfölj för bibliotekarier -- Informations- och kunskapspraktiker i förvandling

Indexeringslänk

Det finns inga kommentarer om exemplaret.

för att skicka en kommentar.

Teknik från Koha