Omslagsbild från Amazon
Bild från Amazon.com

Entreprenörskap och varumärken / Mats Larsson, Mikael Lönnborg & Karin Winroth (red.)

Medverkande: Larsson, Mats, 1953- [edt] | Lönnborg, Mikael, 1966- [edt] | Winroth, Karin, 1964- [edt].
Materialtyp: materialTypeLabelBokFörläggare: Möklinta : Gidlund, 2013Beskrivning: 317 s. : ill. ; 24 cm.ISBN: 9789178448883 (inb.).Ämnen: Entreprenörskap | Varumärkesrätt | Varumärkesbyggande
Innehåll:
Entreprenörskap och varumärken: en introduktion / Mats Larsson, Mikael Lönnborg & Karin Winroth -- Framväxt och utveckling av svensk entreprenörsforskning / Karl Gratzer -- Moderna varumärken och historiska entreprenörer / Mikael Lönnborg & Marcus Box -- Från identifikation till identitet: svensk varumärkesrätt under 100 år / Marianne Dahlén -- Från tidningsannonser till sponsrade länkar: den svenska reklamens utveckling / Michael Funke -- Entreprenörer, varumärken och nationalism / Christian Widholm -- Entreprenören, företaget och varumärket / Ingalill Holmberg & Ingela Sölvell -- Att göra varumärket levande? / Karin Winroth -- Mellom symbol og arbeid: historiske perspektiver på konsum, ekspertise og varemerkenes praktiske element / Christine Myrvang -- Att skapa en märkesmarknad: Malmö strumpfabriks marknadsföring av damstrumpor / Mats Larsson -- Varumärken i industriella nätverk / Frans Prenkert -- Platsen som varumärke / Madeleine Bonow & Paulina Rytkönen -- Three Towns: föränderlig produkt på reglerad marknad / Peter Sandberg -- Varumärkets roll i innovationsprocessen i nya företag: fallet Cariel Spirits AB / Tommy Larsson Segerlind -- Skapande förstörelse och varumärkets växande betydelse: fallet Facit / Tom Petersson -- Okända entreprenörer och otydliga varumärken: kinesiska investeringar i Sverige / H. Richard Nakamura
Taggar från det här biblioteket: Den aktuella titeln har inga taggar från det här biblioteket. Logga in för att lägga till taggar.
Betyg
    Medelbetyg: 0.0 (0 röster)

Entreprenörskap och varumärken: en introduktion / Mats Larsson, Mikael Lönnborg & Karin Winroth -- Framväxt och utveckling av svensk entreprenörsforskning / Karl Gratzer -- Moderna varumärken och historiska entreprenörer / Mikael Lönnborg & Marcus Box -- Från identifikation till identitet: svensk varumärkesrätt under 100 år / Marianne Dahlén -- Från tidningsannonser till sponsrade länkar: den svenska reklamens utveckling / Michael Funke -- Entreprenörer, varumärken och nationalism / Christian Widholm -- Entreprenören, företaget och varumärket / Ingalill Holmberg & Ingela Sölvell -- Att göra varumärket levande? / Karin Winroth -- Mellom symbol og arbeid: historiske perspektiver på konsum, ekspertise og varemerkenes praktiske element / Christine Myrvang -- Att skapa en märkesmarknad: Malmö strumpfabriks marknadsföring av damstrumpor / Mats Larsson -- Varumärken i industriella nätverk / Frans Prenkert -- Platsen som varumärke / Madeleine Bonow & Paulina Rytkönen -- Three Towns: föränderlig produkt på reglerad marknad / Peter Sandberg -- Varumärkets roll i innovationsprocessen i nya företag: fallet Cariel Spirits AB / Tommy Larsson Segerlind -- Skapande förstörelse och varumärkets växande betydelse: fallet Facit / Tom Petersson -- Okända entreprenörer och otydliga varumärken: kinesiska investeringar i Sverige / H. Richard Nakamura

Det finns inga kommentarer om exemplaret.

för att skicka en kommentar.

Teknik från Koha